Jókora
késéssel ugyan, de itt van a Spore kritikám, és vele elindul a
Második Vasárnapi Maraton – vagy inkább a Decemberi Maraton. De
erről majd később.
Kicsit
furcsa leszek, de én a régebbi kritika stílusban fogom megírni.
2008-ban
adta ki az Electronic Arts a játékot. A Maxis fejlesztette. A
játékműfaja Istenszimulátor, bár én inkább egy életbemutatónak
nevezném. Ott kezdődik minden, hogy egy üstökös belerepül egy
általunk kiválasztott bolygóra – miután kiválasztottuk, hogy
milyen típusú legyen a „valamink”, amit emberi lénynek fogunk
később nevezni, de ezt majd később. Majd annyi a célunk, hogy
együnk és fejlődjünk. Miután ezzel végeztünk, kapunk egy
életfát – és innentől lesz érdekesebb.
Ugyanis
nem mindegy, hogy az elején milyen „valamink” lesz (én már így
hívom), ugyanis ha ragadozók, akkor harcolni akarunk a játék
végén, ha mindenevők, akkor kereskedők, és ha növényevők,
akkor pápasággá nőhetjük ki magunkat akár!
Miután
kimentünk a vízből, végre átvehetünk mindent, és saját
„valamit” készíthetünk. Lehet, hogy egy csodaszép állatkát
hozunk létre, vagy egy szimpla dolgot, de az is lehet, hogy obszcént
is – mert biztos, hogy valaki csinál/csinált ilyet. Itt szintén
ugyanaz a dolgunk, mint a vízi pályán.
A
következő szint ellenben érdekesebb: miután elégé kifejlődtünk,
átlépünk a Törzsfázisra – innentől kezdve már csak dekorálni
tudjuk a szereplőket. Lényegében egy stratégiai játékká alakul
át, azonban semmi komplex, majdnem ugyanazt kell csinálni, mint
korábban – csak felturbózva. Mivel nem említettem az előbb
ezekről, akkor röviden: élelem evés helyett gyűjtögetés,
illetve a velünk egy szinten állókkal békét kötni, vagy
kiiktatni.
Ezután
átlépünk a városi fázisra. Épületeket kell megalkotni,
autókat, repülőket, hajókat. Itt már csak a boldogsággal, és a
többi várossal kell foglalkozni – és kiegészül a fűszerrel. A
fűszer majdnem olyan, mint nálunk mondjuk a nemesércek:
kifogyhatnak, mégis fontos nekünk. Ezzel később fogunk tudni
többet csinálni, itt csak arra elég, hogy pénzt termeljünk.
Utóbbival pedig azt kell tenni, hogy miénk legyen az egész bolygó,
akármilyen stílusú az állatok viselkedése.
Legvégül
pedig kimegyünk az űrbe, ahol kereskedünk, feladatokat végzünk,
de ugyanaz a lényege, mint felül: minél több bolygót kel
megtartanod magadnak, annál jobban fogsz állni.
Higgyétek
el, naphosszakig lehetne róluk beszélni, de már így is épp
eleget írtam. Úgyhogy röviden: Ez egy összetett játék, de
nagyon szórakoztató, szóval érdemes egy próbát tenni vele.
Ennyi
lett volna a kritika, ideje belecsapni minden másba. Az elkövetkező
hetekben minden vasárnap egy új cikk fogja elhagyni a fedélzetett,
nevezetesen:
2014.
12. 07: EASZ JátékZóna RePlayed
2014.
12. 14: EASZ JátékZóna
2014.
12. 21: EASZ Flash Games
2014.
12. 28: EASZ Exclusive
És
ezek mellett még szeretnék csinálni néhány extra dolgot, amiket
szintén nem árulok el – már ha meg tudom valósítani őket.
Hamarosan találkozunk addig is: Viszlát, legközelebb! :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése