2014. november 30.

EASZ JátékZóna 015. - Spore (Decemberi Maraton/Vasárnapi Maraton II.)

Jókora késéssel ugyan, de itt van a Spore kritikám, és vele elindul a Második Vasárnapi Maraton – vagy inkább a Decemberi Maraton. De erről majd később.


Kicsit furcsa leszek, de én a régebbi kritika stílusban fogom megírni.


2008-ban adta ki az Electronic Arts a játékot. A Maxis fejlesztette. A játékműfaja Istenszimulátor, bár én inkább egy életbemutatónak nevezném. Ott kezdődik minden, hogy egy üstökös belerepül egy általunk kiválasztott bolygóra – miután kiválasztottuk, hogy milyen típusú legyen a „valamink”, amit emberi lénynek fogunk később nevezni, de ezt majd később. Majd annyi a célunk, hogy együnk és fejlődjünk. Miután ezzel végeztünk, kapunk egy életfát – és innentől lesz érdekesebb.

Ugyanis nem mindegy, hogy az elején milyen „valamink” lesz (én már így hívom), ugyanis ha ragadozók, akkor harcolni akarunk a játék végén, ha mindenevők, akkor kereskedők, és ha növényevők, akkor pápasággá nőhetjük ki magunkat akár!

Miután kimentünk a vízből, végre átvehetünk mindent, és saját „valamit” készíthetünk. Lehet, hogy egy csodaszép állatkát hozunk létre, vagy egy szimpla dolgot, de az is lehet, hogy obszcént is – mert biztos, hogy valaki csinál/csinált ilyet. Itt szintén ugyanaz a dolgunk, mint a vízi pályán.

A következő szint ellenben érdekesebb: miután elégé kifejlődtünk, átlépünk a Törzsfázisra – innentől kezdve már csak dekorálni tudjuk a szereplőket. Lényegében egy stratégiai játékká alakul át, azonban semmi komplex, majdnem ugyanazt kell csinálni, mint korábban – csak felturbózva. Mivel nem említettem az előbb ezekről, akkor röviden: élelem evés helyett gyűjtögetés, illetve a velünk egy szinten állókkal békét kötni, vagy kiiktatni.

Ezután átlépünk a városi fázisra. Épületeket kell megalkotni, autókat, repülőket, hajókat. Itt már csak a boldogsággal, és a többi várossal kell foglalkozni – és kiegészül a fűszerrel. A fűszer majdnem olyan, mint nálunk mondjuk a nemesércek: kifogyhatnak, mégis fontos nekünk. Ezzel később fogunk tudni többet csinálni, itt csak arra elég, hogy pénzt termeljünk. Utóbbival pedig azt kell tenni, hogy miénk legyen az egész bolygó, akármilyen stílusú az állatok viselkedése.

Legvégül pedig kimegyünk az űrbe, ahol kereskedünk, feladatokat végzünk, de ugyanaz a lényege, mint felül: minél több bolygót kel megtartanod magadnak, annál jobban fogsz állni.

Higgyétek el, naphosszakig lehetne róluk beszélni, de már így is épp eleget írtam. Úgyhogy röviden: Ez egy összetett játék, de nagyon szórakoztató, szóval érdemes egy próbát tenni vele.

Ennyi lett volna a kritika, ideje belecsapni minden másba. Az elkövetkező hetekben minden vasárnap egy új cikk fogja elhagyni a fedélzetett, nevezetesen:

2014. 12. 07: EASZ JátékZóna RePlayed
2014. 12. 14: EASZ JátékZóna
2014. 12. 21: EASZ Flash Games
2014. 12. 28: EASZ Exclusive


És ezek mellett még szeretnék csinálni néhány extra dolgot, amiket szintén nem árulok el – már ha meg tudom valósítani őket. Hamarosan találkozunk addig is: Viszlát, legközelebb! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések